
Akt.4.1. JAVNO PREDSTAVLJANJE STEM-a- STEM DAN
Čarolija s gujavicama (Sanja Gottstein)
Znanost: Djeca će promatrati ponašanje gujavica (kretanje prema različitoj hrani), učiti o njihovoj anatomiji, razumjeti njihovu ulogu u ekosustavima i istraživati koncepte poput razlaganja biljnog otpada i zdravlja tla.
Tehnologija: Djeca će dokumentirati svoja otkrića bilješkama u svoje „terenske dnevnike“.
Inženjerstvo: Djeca će sudjelovati u izradi i projektiranju staništa za gujavice (gujavičnjak), izrađivat će alate za njihovo “spašavanje”. Pritom će koristiti dizajnersko razmišljanje i znanost o materijalima.
Matematika: Brojanje gujavica, mjerenje dužine gujavica, mjerenje temperature tla, mjerenje količine biljnog otpada. Ovo uključuje poznavanje temeljnih jedinica i temeljne matematičke koncepte.
Umjetnost: Uređenje staništa gujavicama, crtanje opažanja ili stvaranje šarenih papirnatih gujavica dodaje umjetničku dimenziju, integrirajući kreativnost i izražavanje. Radionica je namijenjena za učenike 2. razreda osnovne škole.
Istražujemo prirodu – sastav zraka (Martina Čiček)
Cilj je ponoviti korake znanstvenog istraživanja kroz aktivno promatranje, rad u skupini i bilježenje podataka na temelju promatranja. Učenici će koristiti svoja osjetila (vid, dodir, miris i sluh) kako bi istražili različite prirodne materijale kao što su lišće, kamenje, voda i tlo. Kroz jednostavne pokuse i opažanja upoznat će osnovna svojstva tvari poput tvrdoće, teksture, boje, mirisa. Naučiti će razlikovati živu prirodu (biljke, životinje, bakterije, gljive) od nežive (stijene, voda, zrak) te objasiti važnost promatranja i bilježenja podataka. Radionica je namijenjena za učenike 2. razreda osnovne škole.
VR radionice (Mihael Bošnjak)
Radionica djeci pruža priliku da kroz VR naočale dožive svemir na zabavan i interaktivan način. Mali istraživači zajedno kreću na putovanje kroz Sunčev sustav, gdje mogu vidjeti planete izbliza i naučiti zanimljive činjenice o njima. Kroz igru i doživljaj razvijaju maštu, znatiželju i interes za znanost. Radionica je osmišljena tako da svako dijete dobije priliku istraživati i osjetiti čaroliju svemira. Cilj radionice je potaknuti djecu na istraživanje i učenje o svemiru kroz igru i iskustveno učenje. Djeca razvijaju osjećaj znatiželje, mašte i interesa za prirodne znanosti. Radionica jača sposobnost promatranja i postavljanja pitanja te potiče grupnu suradnju. Ujedno, djeca stječu prvo iskustvo korištenja novih tehnologija na kreativan i siguran način. Nakon završetka radionice djeca će moći prepoznati i imenovati planete Sunčevog sustava. Razvit će osnovno razumijevanje pojma svemira i njegovih posebnosti. Pokazivat će veći interes i znatiželju za istraživanje prirode i znanosti. Osim toga, steći će pozitivno iskustvo korištenja VR tehnologije kroz igru i istraživanje. Sadržaj radionice prilagođen je djeci predškolske dobi.

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije.
Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.
Ovaj projekt sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske. Stajališta izražena u ovom dokumentu isključiva su odgovornost
udruge EDUKA-Centra lokalnog razvoja i ne odražavaju nužno stajalište Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.